لو بتتكلم في الموبايل باكتر من 100  

Posted by عمك ياض



السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Green Lineالنهارده حكلمكم عن خط موبايل جديد نسبيا.. اللي هو 



خط جرين لاين ده اللي عملاه شركة اتصالات.. بتختار باقة من 3.. واحده منهم عباره عن اشتراك شهري 200 جنيه.. في المقابل بتاخد 650 دقيقة مجانا لاي خط موبايل + بتختار خط يكون اتصالات تكلمه 2000 دقيقه ببلاش

المميز في الخط انهم عاملين عرض لاول 10 الاف مشترك.. العرض بيقول انه خلال اول 6 شهور انت حتدفع الاشتراك مره وهم حيدفعوه مره.. يعني انت شهر حتدفع ال200 جنيه والشهر اللي بعده هم اللي حديفعوهالك. لمدة 6 شهور.. فكأنك بتدفع 100 جنيه كل شهر لكن في المقابل بتاخد مكالمات بقيمه 200 جنيه + ال2000 دقيقه ببلاش للرقم اللي بتختاره

فشايف العرض متميز 


ملاحظات:

- الخط ده خط مفتوح مش خط بكروت.. يعني خط بفاتوره.. ومتخافش يعني انت ممكن تتصل بيهم اي في وقت تعرف فاضلك كام من الدقايق المجانيه المسموحالك (اللي هم 650 دقيقه شهريا) وبالتالي لما يخلصو تقدر تخلي بالك من المكالمات..        
- نتيجه ان الخط مفتوح لازم بتدفع في الاول 200 جنيه تأمين بتاخدهم بعد 6 شهور تاني..

- الشركه بتدفعلك في الشهر الفري ال 200 جنيه فقط.. لكن لو مثلا كنت بعت مسجات او اي حاجه تانيه.. ساعتها بتدفع الفلوس الذياده دي بس.. يعني في الشهر الفري الشركه بتدفعلك الاشتراك اللي هو 200 جنيه وانت بتدفع باقي الفتاوره لو كنت بعت رسايل او اتكلمت اكتر من ال650 دقيقه او اي حاجه..
           
- تمن الخط نفسه 100 جنيه.. وبتختار نمرتك بنفسك من النت.. او ممكن تحول خطك الحالي بس فيه شرط مش فاكره


- الخط ده حيكون مفيد ليك لو انت بتتكلم باكتر من 100 جنيه في الشهر (انا بقول مكالمات مس مسجات
)

لمذيد من المعلومات اضغط هنا



تحديث بتاريخ 09-3-23
فيه عرض جديد عاملينو برضه اسمه سوبر رصيد

العرض ده لخط اتصالات اهلا.. لو شحنت ب100 بيديك 210.. يعني ال100 جنيه تديك 525 دقيقه.. في حين ان الجرين لاين بيديك 650 + 2000 دقيقه لرقم معين بتختاره
لكن الميزه في عرض السوبر رصيد ان ال210 رصيد دول مش شرط تتكلم بيهم.. يعني ممكن تبعت بيهم رسايل او تعمل اللي انت عايزه.. مش مجرد دقائق اتصال فقط.. 
(لمذيد من المعلومات اضغط هنا

فالعرض ده مناسب اكتر لو حد بيعبت رسايل كتير او مش عايز يلتزم انه يصرف دايما 100 جنيه كل شهر (العرض على كل عروض الشحن)

This entry was posted on 4:08 AM and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

8 comments

حلو الخط ده بس أنا لو عليا بأستسهل كروت الشحن بدل ما أروح أدفع فواتير وحاجات كده بس من ناحية عرض كويس فهو كويس جدا وبالذات عشان بتجيلي أوقات كارت الميه ده مبيكملش معايا يومين بالضبط
الموبايل ده بجد خراب بيوت
كان في دكتور مره بيقولنا إن استخدامنا للموبايل غلط جدا
وإن مصر أكتر دوله بتصرف على الموبايلات ولو بصينا كويس هنلاقي إن معظم كلامنا رغي على الفاضي
_ هو إللي بيقول كده _ الحمدلله أنا مش كده بأرغي أه بس مش كلام فاضي
وإن الوقت إللي بيضيع في المكالمات ده كارثه بجد بيضيع وقت كبير إحنا أفضل نستغله في شيء آخر أكثر إفاده
وإن المكالمات بتقطع علينا وقت إنجازاتنا وعملنا
هو ماسك موبايل بسيط جدا من الموبايلات الأبيض والأسود ده
فكان بيقول مهمة الموبايل إيه " إنه يتصل ويقفل وخلاص على كده "
غللي عجبني في كلامه بقى إنه بيقول أنا مش بأستخدم الموبايل غير للشغل وبس
فلو إللي هأصرفه على اتصالاتي مش هيدخلي أضعافه من الشغل إللي بأتصل عشانه يبقى هأرمي الموبايل ده ومش هأستخدمه تاني

هو انا مش مقتنع بموضوع ان الموبايل للاتصال بس.. عشانه مسموش تلفون اسمه موبايل.. يعني يقدر يخش على النت يشوف ايميله او اي حاجه لو هو مش قادر يخش النت.. ويقدر يبعت رساله لو الموبايل مقفول ومش عارف يكلم اللي عايز يكلمه.. و يقدر يسمع الراديو بدال ما يشيل جهاز منفصل.. وحاجات كتير التكنولوجيا قدمتهلنا واحنا مستفدناش منها..
لكن فعلا الكثير جدااااا بيستفيد منها لكن استخدام خاطئ!! زي ما بنبوظ اي حاجه كده ونستخدمها اي استخدام اخر :d

بالنسبه للفاتوره هي بالعكس اسهل من الكروت.. وانك تنزلي كل شيويه وكمان بتقولي مش بتلاقي كروت المايه.. بتبقى مره واحده بس في الشهر
وممكن يجو البيت يحصلوها.. او تدفعيها في اي فرع ليهم او اي فرع البنك الاهلي او منافذ كتيره
وكان فيه عرض خصم 50% على فكره للمكالمات الدوليه

لكن اكيد اهم حاجه ان الخط يريح اللي بيستخدمه ويناسبه

Anonymous  

اتصالات عموما ميزته انه رخيص في مكالماته و كمان النت اسهل و اريح من
الشبكات التانيه

بس انا مش عارفه مش بحبه خالص

بالنسبه بقي للفاتوره والكارت والحاجات دي

انا استحاله اعمل خطي ايا كان فاتوره:D

انا ما شاء الله عليا عندي القدره اخلص اي كارت باي مبلغ في يوم واحد بس :D

علشان كده بابا لو شحنلي باكتر من 25
بتخانق معاه و بحول الرصيد لماما مثلا وو بعدين لما يخلص ماما تحولي تاني:D

طيب متحوليهولي أنا :D
يا عيني عليا مبلقيش حد يحولي حتى كتير لما إخواتي أو صحباتي يتصلو عليا بأكنسل وأكلمهم أنا معرفش ليه يعني بس أهو بقى
برغم إن ناس كتير بتشكر في اتصالات وبابا كان سايبلي خطه بس مكنتش بأستخدمه إلا نادرا عشان معندناش شبكه اتصالات خالص
الشبكه إللي شغاله عندنا كويس هي موبينيل ومش بأستفيد من أي خدمات ولا أي عروض بتتعمل مبهتمش للحاجات دي مش عارفه ليه
واستخدامي للموبايل فعلا بيقتصر على الاتصال ومسجات في بعض الظروف وممكن الكاميرا لو أحب ألقط شوية صور أو أرخم على حد
نت مبعرفش أستخدمه من الموبايل والراديو بأستتقل دمه
وإني أستخدمه لتشغيل الأناشيد أو دروس أو كده فالmp3 قايم بالدور
في ناس كمان بتستخدم النوت إللي فيه أنا على ما أكتب أكون نسيت إللي عايزه أسجله فبأستسهل الورقه والقلم
بس عامة بأحبذ استخدام الموبايل عن تليفون البيت يمكن بأستسهل عشان صحبتي هي إللي ترد عليا علطول أو لو مش فاضيه ممكن تكنسل عليا فأفهم أو ممكن متردش وتلاقي بعد كده رقمي فتكلمني

سما: لسبب او لاخر انا كمان مبحبهاش معرفش ليه.. فودا وبس :)
بس ماشاء الله على الرغي :d

فيت دعاء: هو بالنسبه للعروض نسبه مرعبه منها اصلا ملهاش اي لازمه.. او يمكن عروض سيئه اصلا.. واقل القليل كتير منها مبيفرقش حاجه خالص يعني.. لكن احيانا بيكون فيه عروض كويسه.. والعرض بيفرق من حد لحد طبعا..
بالنسبه للنت هو سهل والله بس غلس جداا ومش عملي.. مش بستخدمه الا في المصيف
انا من اهم الحاجات عندي ال
Calendar :d
بجد رائع ومفيد جدا :)

Anonymous  

:D

دعاء
ميغلاش عليكي يا حبيبتي و الله :)

طيب بمناسبه العروض بقي

ياريت حد يفهمني اصحاب و بس بتاع فودافون :D

هو انا مبقتش استخدم خط فودافون فمش متابع اوي.. بس ممكن تتصلي من خطك ب 800 مجانا وحتلاقي تفاصيل كل العروض الجديده..

هو متهايلي شبه فودافون اهم 5 القديم بس فودا اهم خمسه كان احسن بكتير

Anonymous  

منا اتصلت

بس مش فاهمه بالظبط يعني

فكنت عايزه لو حد عمله فعلا يقولي

خلاص انا هسال ولو عرفت هبقي اقولكوا ان شاء الله

معلش بقي بنتعبك معانا :D